www.domainesia.com

Jangan Baiarkan Pakaian Menumpuk, Ada ''Makhluk Lain'' Yang Bahagia Menumpang, Ini Kisahnya !!

Saya tahu, ada banyak wanita di sini yang malas Melipat kain. Saya selalu membaca posting ia akan membayarkan /mengupahkan untuk untuk melipat kain, ia ingin membeli mesin yang dapat melipat kain

Jangan Baiarkan Pakaian Menumpuk, Ada ''Makhluk Lain'' Yang Bahagia Menumpang, Ini Kisahnya !!

Orang renta dulu mengatakan, pakaian dihentikan dibiarkan bertumpuk. Tempat tidur dihentikan dibiarkan berserakan dan tidak dirapikan. Kamu tahu, jin yakmat suka duduk dengan pakaian yang kau malas untuk dilipat.

Haaa ... kau sudah menyiapkan ranjangnya, jadi ia selalu mendengarkan bunyi orang main kelereng dan orang-orang bermain perabot

Ni kisah masa arwah atuk saya hidup lagi. Bapak saya kisah tadi, saya kongsikan dengan korang. Ada sorang pak cik ni tiba cari atuk aku. Cucu ia hilang. Dah tiga hari katanya. Jadi, atuk saya pon pergilah nak tengok apa yang boleh ditolong.

Macam biasalah, atuk saya bawak Alquran dia. Dah selalu ada kat tangan ia kan. Atuk saya hingga je ke rumah tu, ia terus mintak izin nak masuk ke dalam bilik. Bilik ni bukan bilik tidur tapi ada katil.

Bilik ni ia orang guna untuk letak baju-baju yang dah diangkat dari ampaian. Malas lipat, timbunkan kat situ.

Atuk saya bangkit kat tepi katil tu. Dia baca doa lepas tu ia seluk tangan ia ke dalam timbunan kain kat atas katil tu. Actually, tak banyak pon timbunan kain tu alasannya ialah ia orang dah melipat semenjak budak tu hilang. Nak melayan risau agaknya, lipat kain. Kiranya busut kain tu tak tinggi mana. Tak banyak mana.

Atuk saya seluk tangan ia ke dalam kain tu. Entah apa yang ia cari tapi masa ia menggagau tu, tangan ia kena tarik dengan kuat.

Tersembam muka atuk saya kat kain-kain yang bertimbun tu hingga ia dah macam nak masuk ke dalam kain tu. Atuk saya melawan. Dia baca ayat-ayat suci. Keluar bunyi meracau. Benda tu melawan. Katil tu bergegar kuat. Tapi kain yang bertimbun tu tak jatuh pulak. Macam dah kena gam.

Macam-macam bunyilah keluar. Entah apa yang atuk saya baca, tiba-tiba keluar api kat timbunan baju tu. Pastu berasap. Bau dia, hangit!

Atuk saya baca Yasin Mubin alasannya ialah maksud ‘Mubin’ tu sendiri ialah tunjuk. Nyata. Serlahkan. Dalam surah yasin tu ada tujuh mubin. Sampai kat setiap mubin, atuk saya berdoa.

Pelan-pelan ia tarik tangan dia. Tak usang lepas tu, nampak tangan budak kecik tu. Lepas tu tubuh ia pulak hingga habis atuk saya tarik ia keluar dari timbunan kain yang tak tinggi tu.

Budak tu dah longlai. Satu tubuh ia lebam. Darah ia kena hisap derrr…

“Hari-hari kami lipat kain…” kata nenek budak tu. Muka tak percaya habis.

“Jangan supaya kain bertimbun. Jin suka duduk kat dalam kain bertimbun. Katil kena kemas selalu. Bila nak baring kat atas katil, pukul-pukul dulu serata tilam tu dengan kain sambil baca ayat Kursi.

Jin suka tidur kat atas katil kita. Tak halau, ia tidur dengan kita la…” kata atuk aku. Tak menyeramkan sangat la… tapi pengajaran la pada yang malas nak lipat kain… ha ha ha ha

Sumber : Tajul Zulkarnain

Posting Komentar

Post a Comment (0)

Lebih baru Lebih lama

BISNIS FUN

20rb
Tuyul Online